CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

nuffnang

15 June 2010

Berpasangan Atau Pasangan



Perasaan ingin memiliki pasangan wujud tanpa kita perasan. Perasaan untuk memiliki pasangan wujud tanpa kita perasan. Perasaan ini datang dengan sendiri tanpa kita paksa kerana keinginan ini wujud sejak dahulu lagi.

Alangkah sedih dan gundahnya hati Adam as takala melihat burung-burung hidup berpasangan. Kesedihan ingin melihat hidup berpasangan wujud di hati tanpa dipaksa-paksa agar dapat berpasangan tanpa sebarang perasaan ingin berpasangan daripada awalnya walaupun tidak ada perasaan.

Kemungkinan usia menjangkau aku dewasa memahukan agar aku ingin mempunyai pasangan sebagaimana nabi Adam as. Tapi siapa aku.... perlukah aku juga memiliki pasangan agar dapat hidup berpasangan. Junjungan Nabi saw pernah menyatakan bahawa baginda tidak akan mengaku umat jika umatnya tidak berpasangan. so.... aku kena cari pasangan.

Pelik jugak ye...6 hari je jumpa dia terus nak dijadikan pasangan. Betul-betul .... nak cari pasangan supaya hidup berpasangan. Kena pupuk lah perasaan kita untuk berpasangan supaya pasangan kita akan merasai bagaimana kemesraan hidup berpasangan tanpa tanpa sebarang perasaan yang mencuragai.

Pasangan yang ku pilih ini dengan penuh perasaan tanpa sebarang ungkapan kata-kata yang menyakin pasangan tetapi perasaan ini menyakinkan pasangan kita agar kita serasi sebagai berpasangan.

Manisnya hidup mulai menjiwa diperasaan ini setelah pasangan mula menerima aku sebagai pasangan, apa kata ..... pasangan sejoli. Dari mana wujud perkataan sejoli.....apa ye sejoli. Aku ingin hidup berpasangan dengan pasangan aku yang telah ditentukan sejak alam mahfuz lagi dengan perasaan kekal berpasangan.

0 ulasan:

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...