CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

nuffnang

26 June 2010

Muhammad Adam

Semalam bila aku tengok daripada jauh......... memang itu anak aku. Muhammad Adam.

" Betul ke Burn...., ko boleh pergi Ipoh ni....... 3 minggu tau " Ulang Guru Besar bila aku bersetuju untuk menghadiri kursus di Ipoh, kursus Kemahiran Manipulatif, satu sukatan yang baru di Maktab Perguruan Kinta, Ipoh. Aku terpilih untuk mewakili daerah Hulu Langat, 3 orang aje. Sebenarnya aku dah maklumkan kepada isteri yang baru mengandung 6 bulan. Kata dia ok. Maklumlah kursus ni dijalankan pada cuti akhir tahun dan tentu isteri aku balik kampung. Ada orang jaga.

Memang seronok kursus..... ada yang nak tingkatkan ilmu, dan ada yang mencukupkan jumlah hari kursus untuk kenaikan pangkat dan ada yang nak round-round Ipoh di samping menyiapkan tugasan kemahiran manipulatif. Guru-guru wanita menyiapkan tugasan dengan membeli barangan di kedai cenderamata, cikgu laki....janji siap. yang mana rasa boring kursus, suruh suami hantar teligram ....anak sakit, makcik meninggal dunia agar dapat balik sekejap. Hantar bekalan kut.... hahahaha Masa belajar lukisan teknik paling memboringkan....... sebab tak tau lukisan teknikal...... Sama juga dengan aku......tak ada ke taligram untuk aku, asyik dia orang aje...terutama guru wanita. Kursus dah nak masuk 2 minggu.

" Encik Abu Bakar bin Semaat...... ada taligram, isteri sakit.... boleh balik " suasana sepi mencecah kesunyian waktu belajar lukisan teknik. " Balik BURNNNNNNNNNNN...... taligram dah sampai....." jerit serentak guru-guru yang sedang belajar. " Dah tau DAHHHHHH ....... bila ko suruh isteri ko hantar taligram " Sampuk Cikgu Haji Senin dari SK Sungai Binjai, Meru Klang. Semua ketawa....macam aku ketawakan kawan kawan aku yang lain. Aku pun sebenarnya terpingga bila ada taligram mengatakan isteri aku sakit. Sungguh aku tak buat kerja tu... suruh hantar taligeram untuk hantar RESEN. Jam dah pukul 2 petang.

Kunci kerata aku kat Cikgiu Shahdan..... kata dia Dollah dari sekolah SK Sungai Burung pakai kereta. Mana pulak cikgu Dolah ni,,,,, ah aku ambik buat keputusan balik terus boce teksi aje. dari Taman Cempaka terus ke Medan Kid. Daripada medan kid Ke Sabak Bernam . Sewanya RM125. Ok laaa tu. Dari Sabak Bernam ke Tanjong Karang. RM45.

Betul ke isteri aku sakit. Hari itu okey aje..... tak kan nak bersalin, baru 7 bulan. Jam dah 6.30 petang aku sampai di Hospital Tanjong Karang. Bila aku jumpa kaunters... misi kata isteri aku dah di bawa ke Hospital Besar Tengku Ampuan Rahimah Klang.

EEEEEHHHHH..... ni betul-betul...... ni


Nanti sambung lagi laaaaa


0 ulasan:

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...