CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

nuffnang

31 May 2010

Lawatan Ke Songkla Di Tangguhkan

Sebenarnya aku baru menerima pandangan dan arahan daripada Pengerusi NUTP Cawangan Selangor agar penangguhan lawatan ke selatan Thailand iaitu di Songkla. Simpati kepada kawan-kawan yang telah merencana percutian ke sana. Sebenarnya aku adalah Pengerusi Biro Bahasa Melayu merangkap Naib Setiausaha NUTP Cawangan Selangor. Setelah 2 kali bermesyuarat bersama AJK biro, berbincang dengan AJk penuh NUTP cawangan, persetujuan telah diambil agar lawatan dibuat pada 16. 06. 2010 hingga 20. 06.2010. Antara lawatan di sana adalah sekolah rendah, Universiti Songkla dan pusat pembelajaran Bahasa Melayu. Bagaimana rasanya belajar Bahasa Melayu di kalangan guru bukan berbangsa Melayu. Walhal ramai pelajar Melayu yang gagal dalam Bahasa Melayu walaupun berbangsa Melayu dan guru berbangsa Melayu. Di samping itu kami akan mengadakan seminar Bahasa Melayu oleh Sdr. Awang dan Sdr. Anuar Ibrahim. Kedua-duanya pegawai NUTP daripada Terangganu.

Aku sendiri rasa gembira kerana lawatan ini ditangguhkan kerana aku tidak dapat menyertai lawatan kerana isteri aku akan mengambil jubah konvokesyen pada 20. 06.2010 dan pengijazahan pula pada 21. 06. 2010 Putra Trade World Centre ( PWTC ). Tak nak tinggal isteri seorang dan anak-anak. Ke Thailand lain kali boleh pergi lagi. Lega rasanya.

Mungkin Pengerusi NUTP cawangan Selangor menangguhkan kerana Setiausaha Cawangan sendiri tidak menyertainya kerana beliau juga menerima ijazah pada 20. 06. 2010. Sebenarnya isteri saya belajar kos yang sama dengan Setiausaha NUTP Cawangan Negeri Selangor. Tak kan beliau tak mahu menerima anugerah ini. Sekali sepanjang hidup agaknya. Begitu juga dengan isteri saya. Malahan kejadian di Thailand dikebelakang ini juga menjadi pertimbangan oleh Pengerusi.

Saya akan booking hotel Vistana kerana berhampiran dengan PWTC dan banyak kemudahan di sana. malam ada uptown, LRT terakhir dan tentu memudahkan ke Bukit Bintang. dan sebagainya.

Kepada semua ahli yang telah membayar duit tambang bas, terima kasih dan pasti kita akan berikan tarikh yang baru. Segala kelemahan ini adalah tanggungjawab saya selaku Pengerusi Biro.

0 ulasan:

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...